Jayla
Contentmarketeer arbeidsmarktcommunicatie
“Jonge generatie: ontdek hoe vooruitstrevend de ANWB is!”
“Jonge generatie: ontdek hoe vooruitstrevend de ANWB is!”
Jayla begon in oktober 2024 bij de ANWB en is in korte tijd al veel ervaringen rijker geworden. “Gisteren was ik nog bij een employer brand event. En brainstormen met het creatieve bureau over nieuwe videocampagnes was echt een hoogtepunt. Een van de leukste werkdagen in mijn carrière tot nu toe; ik ging helemaal blij naar huis. Het voelde zo goed dat ik er meteen bij hoorde en mijn input werd gewaardeerd.”
Voor Jayla is de ANWB een organisatie vol verrassingen. “Ja, ook ik kende de ANWB-koppeltjes en bladerde wel eens door de Kampioen als ik bij mijn ouders was. Maar ik wist echt niet dat traumahelikopters van de ANWB zijn, dat we ANWB Medical Drones hebben en dat er een innovatiehub is waar we aan toffe projecten werken. Van slimme verkeer-apps tot duurzaamheidstechnologieën.” Als contentmarketeer verdiept ze zich in arbeidsmarktcommunicatie, voor Jayla nieuw terrein. “Het leukste hieraan vind ik dat ik veel bezig ben met mensen. Of ik nu een event organiseer, nieuwe contentformats ontwikkel, of een programma opzet om nieuwe collega’s te werven via het netwerk van ANWB’ers, ik ontmoet steeds nieuwe mensen. Dat geeft energie.”
Ook verrassend: de mix van mensen met wie Jayla samenwerkt. “In mijn team zitten collega’s met verschillende leeftijden, specialismen en culturele achtergronden. Enorm leuk dat ik ook een Turkse teamgenoot heb; zelf ben ik namelijk half-Turks en half-Nederlands. En speciaal voor mensen onder de 35 is er Jong ANWB. Ik ben al bij de Halloweenborrel geweest en kijk ernaar uit om een keer mee op studiereis te gaan, misschien wel naar het buitenland.”
Wat Jayla het meest waardeert in haar werk bij de ANWB, is de vrijheid om dingen uit te proberen. “Toen ik met een idee kwam, zei mijn senior collega letterlijk: ‘Ga maar een businesscase schrijven, kijk maar of het lukt.’ Ik heb het nog nooit gedaan, maar net als Pippi Langkous denk ik dan: ik denk dat ik het wel kan!”
De komende tijd heeft Jayla grootse plannen. “Ik wil zoveel mogelijk kennis opdoen over arbeidsmarktcommunicatie en dus mijn eerste businesscase schrijven.” En dan heeft ze nog een missie die haar aan het hart gaat: “Mijn generatie laten zien hoe leuk het is om bij de ANWB te werken. Dat is waar ik voor ga. We zijn en doen zóveel meer dan wat de meeste mensen denken, en ik wil dat verhaal vertellen.”