Ontdek ANWB

Bij de ANWB zetten we ons in voor zorgeloze mobiliteit en een duurzame samenleving. Wij zijn het vertrekpunt voor Nederlanders die vol plezier de wereld willen ontdekken. Met een sterke focus op groei, maatschappelijke impact en tevreden medewerkers, creëren we dagelijks waarde. 

Bij de ANWB vinden we dat elk individu en elke actie ertoe doet. Samen maken we Nederland schoner, veiliger en beter bereikbaar. Werkend bij de ANWB, draag je bij aan een duurzame samenleving en help je niet alleen klanten en leden, maar heel Nederland vooruit. We bieden ruimte voor groei, zowel voor jou persoonlijk als voor onze organisatie. Bouw jij straks mee aan de toekomst van mobiliteit? Kijk hier verder wat er allemaal te doen is bij de ANWB. 

Werken bij de ANWB. Jij helpt ons allemaal verder.

Bart

Social Media Advertising Specialist

“Door te blijven innoveren tillen we campagnes naar een hoger niveau”

4 min leestijd

Soms rol je ergens in en blijk je er nog goed in te zijn ook. Zo ontwikkelde Bart zichzelf tot een specialist in betaalde inzet op social media. Een relatief jong vakgebied dat volop in beweging is. Na een paar jaar aan de bureauzijde maakte hij de switch naar de klantzijde. En daar heeft hij geen moment spijt van. “Bij de ANWB help ik om via social media maatschappelijke doelen te bereiken. Mijn werk heeft nut. Dat vind ik heel belangrijk.”

Kinderen wegwijs maken in het verkeer

Zoveel mogelijk resultaat behalen met campagnes. Daar krijgt Bart energie van. En dat die campagnes vaak draaien om maatschappelijke doelen, maakt het alleen maar mooier. “Eén van de projecten die me bijblijft is de campagne voor de Streetwise-app, waarmee we kinderen via een game wegwijs maken in het verkeer.” Het bijzondere aan deze campagne was dat de doelgroep – basisschoolkinderen – geen socialmedia-accounts mag hebben. We hebben ons dan ook gefocust op de ouders. Dat is iets totaal anders dan een commercieel product verkopen, al hebben we ook zeker wel sales-gedreven campagnes.” 

Data vs. creatie

Barts focus ligt op data – al wil hij zich ook graag verder specialiseren in de creatieve kant van campagnes. “Je hebt beide nodig: ijzersterke creatives én heldere inzichten op basis van data-analyses. Door die combi activeren we de doelgroep om tot conversie over te gaan.” In de Streetwise-campagne pakte hij daarom al in een vroeg stadium een adviserende rol, waarin hij de creatieve bureaus adviseerde over een goede aansluiting met ‘zijn’ kanaal: social media. “Uiteindelijk behaalden we meer dan 76.000 downloads van Streetwise De Verkeersgame. Dat maakt me trots!”

Blijven vernieuwen

Waar hij ook trots op is, is dat de ANWB zich blijft vernieuwen. “Zo zijn we bezig met het ontwikkelen van datadashboards om meer inzicht te geven in de resultaten binnen onze campagnes. En hebben we tooling geïmplementeerd waarmee we zelf aan de slag kunnen met het ontwikkelen van creatives voor de socialmedia- en displaykanalen. Hierdoor zijn we minder afhankelijk van creatieve bureaus, wat veel tijd en geld bespaart. Ook geeft het ons de mogelijkheid om meerdere creatives te testen en daardoor betere campagnes te draaien.” Bart krijgt ook de kans om zich verder te verdiepen in regels en richtlijnen rondom paid social media. “Privacy is bijvoorbeeld een hot item in mijn vakgebied. Ik help met uitzoeken hoe wij hier goed en veilig mee kunnen omgaan.”

Verschillen tussen bureau- en klantzijde

Bij een bureau werkte Bart vaak voor veel klanten tegelijk. Dat is leuk en afwisselend, maar heeft ook nadelen. “Je hebt per klant maar een beperkt aantal uur en kunt dan niet altijd de kwaliteit bieden die je wilt”, geeft hij aan. “Dat is nu wel anders: bij de ANWB is er meer tijd over voor innovaties, langetermijnprojecten en persoonlijke ontwikkeling. En de diversiteit aan klanten? Die mis ik niet, want het werkveld is verrassend breed.” Naast de brede (merk)campagnes, zoals Streetwise, werkt Bart aan campagnes voor team Hulpverlening. Hieronder vallen bijvoorbeeld wegenwacht, wegenwacht fiets, maar ook creditcard en private lease. “Die variatie heeft me positief verrast. Net als hoe goed alles hier geregeld is, van arbeidsvoorwaarden tot begeleiding bij je ontwikkeling. Daaraan merk je wel dat je bij een grote, professionele organisatie werkt die de mensen centraal zet.”

Typisch ANWB: betrouwbare en behulpzame collega’s

En toch voelt het qua werksfeer weer helemaal niet ‘groots’ aan. “Dat zit ‘m denk ik in het type mensen dat bij de ANWB werkt. Mijn collega’s zijn betrouwbaar en behulpzaam; net als waar het merk voor staat. En ze zijn trouwens ook heel gezellig! Aan borrels en andere leuke activiteiten geen gebrek. Als je als online marketeer eens een dagje mee wilt lopen met de wegenwacht, dan ben je altijd welkom. Zeker een aanrader”, tipt hij toekomstige collega’s.

Nog niks gevonden waarmee jij ons allemaal kunt helpen?

Maak een jobalert aan en ontvang de meest recente vacatures, die het best bij je passen, in je inbox.