Nathalie
Adviseur bij het Leden Service Center
“Hier ga ik steeds nieuwe uitdagingen aan en blijf ik leren”
“Hier ga ik steeds nieuwe uitdagingen aan en blijf ik leren”
Nathalie volgde de opleiding tourism management en studeerde af in covidtijd. Geen ideaal moment om op zoek te gaan naar een baan in de reisbranche. “Mijn doel was dan ook om op een laagdrempelige manier binnen te komen bij een organisatie die iets met reizen te maken heeft”, vertelt Nathalie. “En van daaruit doorgroeien naar een aantrekkelijke functie in de reiswereld. Via een uitzendbureau kon ik al snel aan de slag bij de ANWB-winkel op de Grote Markt in Den Haag. Daar verkocht ik schoenen, kleding en fietsspullen. Maar ook reisboeken en de verschillende vignetten. Die laatste categorie vond ik interessant.”
Het winkelwerk opende de deur om stappen te maken binnen onze organisatie. Al snel pakte ze de kans om haar ambities waar te maken. Nathalie: “Ik wilde meer uren in de winkel werken. Maar dat was tijdens de pandemie geen optie. Toen wees het uitzendbureau me op de functie voor adviseur Reizen bij het Leden Service Center (LSC). Twee weken later begon ik aan de eerste verplichte trainingen. Nu help ik onze leden telefonisch met de voorbereiding van een zorgeloze vakantie. Ik stippel autoroutes met hen uit, adviseer over vignetten en help bij het aanvragen van milieustickers. Adviseren over wegenwachtpakketten doe ik ook. En ik regel reisverzekeringen en creditcard-aanvragen. Geen gesprek is hetzelfde. Dat maakt deze functie extra mooi.”
Ook de sfeer maakt het werk bij het LSC voor Nathalie leuk. “We zijn in totaal met zo’n veertig collega’s. Een diverse club qua leeftijden en achtergronden, ook cultureel. Iedereen doet hetzelfde werk, maar op een eigen manier. Daar leer je veel van. Thuiswerken kan, maar op kantoor is het gezelligst. Als het dan even rustig is, heb je het samen over van alles. Dan ontdek je al snel hoeveel collega’s jouw interesses delen. Je hebt hier heel makkelijk een klik.”
“En als je wilt, vind je hier genoeg nieuwe uitdagingen”, gaat Nathalie verder. “Zo ben ik naast reisadviseur nu ook gamemaster. Samen met mijn collega-gamemasters bedenk ik spelelementen waarmee we voor nóg meer werkplezier en betrokkenheid in de teams zorgen. En de vitaliteit vergroten. Denk aan een wandelchallenge in de pauze. Daarmee verdien je dan munten die je kunt inwisselen tegen waardebonnen naar keuze.”
Ondertussen is Nathalie in gesprek over nóg een rol die ze naast haar reguliere werk wil oppakken. “Ik heb aangegeven dat ik interesse heb in Helpen+, de interne helpdesk voor collega’s. Lijkt me superleuk. Als je zelf initiatief neemt, kun je hier veel ambities waarmaken.”